۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

اخبار نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

طرح آمریکا برای مقابله با داعش توطئه ای جدید برای حضور دوباره در خاورمیانه/ ازدواج دیرهنگام آسیبی جدی است

طرح آمریکا برای مقابله با داعش توطئه ای جدید برای حضور دوباره در خاورمیانه/ ازدواج دیرهنگام آسیبی جدی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: طرح جدید آمریکا برای مقابله با داعش توطئه ای جدید برای حضور دوباره در خاورمیانه، آسیب بودن ازدواج دیرهنگام و ... از جمله مهم ترین موارد مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی مرکز این شهرستان با اشاره به طرح جدید آمریکا برای مقابله با داعش، اظهار داشت: این طرح توطئه جدید آمریکا برای حضور دوباره در خاورمیانه است چرا که دل آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور هیچگاه برای مسلمانان نسوخته و نخواهد سوخت.

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده اضافه کرد: در حالی که آمریکا می خواهد خود را قهرمان و مبارز میدان معرفی کند داعش نفس های پایانی خود را می کشد و به زودی به دستان توانمند مسلمانان آگاه از بین خواهد رفت.

وی با بیان این که داعش با کمک مالی و نظامی و دیپلماتیک آمریکا و کشورهای مرتجع عربی منطقه شکل گرفته است، افزود: آمریکا و عربستان در حال حاضر در پی متحد کردن کشورهای مختلف برای مبارزه با داعش هستند در حالی که مسبب اصلی مصائب مردم و جنایت های این گروه، این دو کشور هستند.

حجت الاسلام قلی زاده همچنین با اشاره به درخواست پاپ از علمای شیعه برای محکوم کردن کشتار اقلیت مسیحی عراق از سوی داعش، تصریح کرد: این درخواست پاپ عجیب است چرا که در عراق و سوریه هزاران مسلمان شیعه و سنی کشته شدند و پاپ واکنشی نشان نداد اما وقتی این کشتار به مسیحیان رسید به میدان آمده است.

وی با بیان این که کشتار مردم از سوی داعش از هر دینی که باشند محکوم است، افزود: پاپ باید بداند که خطر افراطی گری و صهیونیست همه ادیان را تهدید می کند و اگر واقعا دلش به حال انسانیت می سوزد باید هر چه سریع تر کشتار هزاران مسلمان عراقی و سوری و فلسطینی را محکوم کند.

ازدواج نابهنگام آسیبی جدی است

امام جمعه شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان که در محل مسجد جامع آشخانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه اظهار کرد: باید با تمام وجود با تهاجم فرهنگی استکبار مقابله کنیم.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده با اشاره به موانع موجود بر سر راه ازدواج جوانان، افزود: بهانه ادامه تحصیل، نبود اشتغال پایدار، مهریه های سنگین، عدم حمایت خانواده ها، سربازی نرفتن، ترس از فقر مالی، تجمل گرایی و تشریفات و ... از جمله مواردی هستند که منجر به ازدواج دیرهنگام می شود.

وی با بیان این که ازدواج نابهنگام و دیرهنگام در حال حاضر به آسیبی جدی تبدیل شده است، اضافه کرد: آسان نگرفتن ازدواج در واقع یک نوع کمک به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام احمدزاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان مانه و سملقان یکی از اهداف برگزاری نماز جمعه را بیان مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دینی و ... برای مردم دانست و از مردم و مسئولان خواست تا در این آیین عبادی سیاسی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین به مسئولان توصیه کرد که با جدی گرفتن شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش کوشا باشند.

کد خبر 2368819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha